مطلب کوتا در باره فواید شفتالو

OnlineGeneral-information.blogspot.com
خواص شفتالو
شفتالو برای سلامتی از درمان هیپوکالمی و سرطان گرفته تا چاقی، کلسترول خون و بیماری‌های عصبی مفید است. این میوه به سالم نگه داشتن بینایی، مراقبت از پوست، سیستم عصبی، سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. شفتالو دارای خواص ضد پیری است و به سمزدایی بدن نیز کمک می‌ کند و هضم را بهبود می‌ دهد. میزان بسیار زیادی از مواد مغذی ضروری و آنتی‌ اکسیدان‌ هایی که در دوران بارداری با ارزش هستند در شفتالو وجود دارد. این میوه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌ کند.
شفتالو یک میوه‌ تابستانی آبدار است که بومی چین و آسیای جنوبی است. نام لاتین آن پرونوس پرسیکا (Prunus Persica) است و محصول یک درخت برگریز است و در مناطق معتدل در سراسر جهان رشد می‌ کند. شفتالو متعلق به خانواده‌ی گلسرخیان است که شامل میوه‌ هایی مانند آلو و گیلاس نیز می‌ شود.
چین بزرگ‌ترین تولید کننده‌ شفتالو است و این میوه به عنوان نماد طول عمر و جاودانگی در چین مورد تکریم و احترام است. دیگر کشورهای برتر در زمینه‌ تولید شفتالو عبارتند از ایتالیا، اسپانیا، ایالات متحده، و یونان. در واقع، گرجستان نیز به عنوان “کشور شفتالو” شناخته شده‌است چرا که شفتالو های تولید شده در این کشور به لحاظ طعم، بافت و مواد مغذی دارای بالا ترین کیفیت هستند. شفتالو در سال ۱۹۹۵ به عنوان میوه‌ کشور گرجستان تعیین شد. این میوه در اندازه‌ های مختلف در دسترس است، و رنگ آن از زرد تا قرمز، بسته به کشور تولید کننده متغیر است.
بر خلاف شلیل، که سطح بیرونی صافی دارد، شفتالو دارای پوست مخملی و پرزدار است. این میوه گوشتی آب‌ دار و زرد و عطری ملایم دارد. شفتالو یک شفت یا میوه‌ هسته‌ای است چرا که بخش گوشتی بیرونی آن یک پوسته را که دارای یک دانه‌ خوراکی است، احاطه کرده‌ است. این میوه بر اساس این‌ که گوشت چه‌ قدر به هسته چسبیده‌ است به چند دسته طبقه‌ بندی می‌ شود: شفتالو هسته چسبان که در آن گوشت میوه به سختی به هسته چسپیده‌ است، شفتالو نیمه هسته‌ جدا که در آن گوشت با کمی تلاش از هسته جدا می‌ شود و شفتالو هسته جدا که گوشت به راحتی از هسته جدا می‌شود.
Www.OnlineGeneral-information.blogspot.com
فواید شفتالو 

ارزش غذایی شفتالو:

شفتالو طیف گسترده‌ای از مواد مغذی دارد که برای عملکرد سالم بدن حیاتی هستند. این میوه منبغ غنی  A، بتاکاروتن و ویتامین Cسکوربیک اسید) است. همچنین، شفتالو منبع خوبی از ویتامین Eلفا توکوفرول)، ویتامین K (فیلوکینون)، ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B۳ (نیاسین)، ویتامین B6، فولات و اسید پانتوتنیک است. این میوه‌ی خوش طعم گنجینه‌ای غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، منگنز، فسفر، روی و مس است. شفتالو کم کالری است، هیچ گونه چربی اشباع شده یا کلسترول ندارد و منبع خوبی از فیبر غذایی است.

نظرات