آیا میدانستند-فواید مورچ دلمه یا فلفل دلمه

Www.OnlineGeneral-information.blogspot.com

فواید مرچ دلمه

مرچ دلمه یکی از سبزیجاتی است که به علت شکل زیبا، جنس جذاب، طعم متفاوت و رنگ های متنوع بسیار مورد توجه قرار دارد. این گیاه در چهار رنگ مختلف سبز، زرد، نارنجی و قرمز در بازار عرضه می شود. جالب است بدانید که هر کدام از این رنگ ها معرف خاصیت ویژه ای از این گیاه است. با این که همه این مرچ های دلمه ای خواص مشابهی دارند، ولی دارای تفاوت های زیادی نیز می باشند.فلفل
فلفل
مرچ ها دلمه مجموعه ای از مواد مغذی و ویتامین هاست که طعمی خوشمزه به غذاهای مختلف می افزاید. دریابید که چرا باید از قدرت مرچ دلمه برای تقویت سلامت خودتان استفاده کنید.

مرچ دلمه مملو از ویتامین های گوناگون شامل ویتامین A، اکثرویتامین های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و B6 است که ویتامین های موثر در تبدیل مواد غذایی به انرژی می باشند. و ویتامین C، E و K می باشد. تمام این مواد مغذی از بدن در برابر عملکردهای مختلف از جمله لخته شدن طبیعی خون تا تنفس سلول محافظت می کند. مرچ دلمه ای همچنین گیاهی سرشار از فیبر و پروتئین می باشد.

مرچ های دلمه می توانند میزان مواد معدنی را با اضافه کردن کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و پتاسیم به غذایتان افزایش دهند. این مواد معدنی عملکرد مغزتان را به شکل مناسب حفظ می کند، به تنظیم عملکرد قلب کمک می کند و در فعالیت های مختلف ضروری دیگر نیز شرکت دارند.

مفید برای چشم ها
مرچ  حاوی ترکیبی به نام لوتئین است که طبق کشفیات نقش ارزشمندی در سلامت چشم ایفا می کند. آن ها همچنین حاوی ترکیبات شیمیایی دیگری هستند که به حفظ سلامت چشم ها کمک می کند. افزایش مقدار هر دوی آن ها در رژیم غذاییتان می تواند به کاهش خطر بیماری زوال قرنیه که یکی از دلایل اصلی نابینایی در ایالات متحده امریکاست، کمک کند.

توجه: به طور کلی انواع مرچ از جمله مرچ دلمه ای جزءمواد غذایی آلرژی زا محسوب می شوند و بهتر است افرادی که پوستی حساس و تحریک پذیر دارند و با مصرف غذاهای آلرژی زا دچار جوش، کهیر، آکنه و اگزمای پوستی می شوند، انواع مرچ های دلمه ای را از رژیم غذایی خود حذف نمایند.

نظرات